Tailsweep topp

Sunday 6 November 2011

chez bille august


I det här drömhuset på 500 kvadratmeter norr om Köpenhamn bor Bille August och skådespelerskan Sara-Marie Maltha. Jag såg honom på stranden i Hellerup utanför Köpenhamn förra sommaren, så jag kan mycket väl tänka mig att det vackra huset från 1922 med utsikt över vattnet, ligger där.
Möblerna känner jag igen från ett reportage från hans förra hus som jag har rivit ur en tidning. Det låg uppe i Hornbäck med utsikt över havet och var ett bländande vitt sommarhus och ännu finare. Men vi har lite lik smak Bille August och jag :) Ljusa färger, designklassiker (Kjaerholm favoriten), modernt kök, och färg och värme tillförs genom mattor. Gärna nåt asiatiskt inslag till det.

  På tal om Danmark så är mannen där hos svärmor just nu, och jag önskar mig många, många kvistar och kottar från hennes lärkträd så jag kan börja smygpynta lite lätt här hemma, i dansk stil.. :)
(Jag gillar det här överkastet - kan det vara från Day?)

pic Tim Bjørn via

5 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.