Tailsweep topp

Sunday 13 November 2011

little trees


De här söta fejkgranarna köpte jag tillsammans med några av den äkta varan, men de åkte ut på balkongen eftersom det blev lite väl mycket doft av wunderbaum här inne. Visst är det lite tacky med fejk, men bra med små barn i huset. En stor oäkta gran skulle jag dock aldrig släppa in, hellre vore jag utan.

 
 Eftersom En mammas dag - Weronica länkar hit idag om kelimmattorna från Ikea så kommer här hallmattan också, och den är jag verkligen nöjd med. Den stora ska jag som sagt testa i matsalen inom kort, och blev idag riktigt inspirerad av en bild i senaste Lantliv (nr 13/11) stylad av Anna Lindh (foto: Anna Kern). 


Riktigt bra julinspiration bjuder Lantliv på och t.ex. det här danska hemmet som jag visat tidigare, är med i full julskrud och ni kan ju tänka er hur fint det är, röda dörrar och allt. Även "by nord-hemmet" visas, och det är ju sååå fint, som alltid. Och jag föredrar onekligen den naturliga julen, utan rött..


Jag gillar Lantliv som säsongsinspiration och förra julen testade jag några recept ur julnumret och de var riktigt bra. 
Innan det är dags att se nån mysig söndagsfilm vill jag passa på att välkomna alla nya besökare hit ikväll, och tusen tack Weronica! :)

7 comments:

  1. Fina mattor och kuddar, påminner lite om svärmors virkade.

    Vill ha ny matta när vi är tillbaka efter som vi tyvärr missar julpysslet.

    Trevlig söndag önskar jänkarna.

    ReplyDelete
  2. JIPPI YES KANON mm

    Julen smyger in hos många och det betyder att man får börja :)
    Ska ni nog fixa lite imorgon. Hade tänkt vänta för vi ska få nya fönster, men det jiter jag inte vänta på.

    Alltid lika inspirerande att titta in hos dig

    Kram på dig, tack för startskottet :)

    ReplyDelete
  3. Jag har prenumererat länge på Lantliv, även om vi inte har den stilen hemma ger den massor av inspiration och jag längtar fortfarande lika mycket efter nästa nummer.Och visst börjar julen krypa närmre.

    / Anita

    ReplyDelete
  4. Hallmattan är fantastiskt fin !!!

    ReplyDelete
  5. Det är sååå snyggt med lite liv. Just de där mattorna plockar fram det tycker jag!

    Jag såg de där granarna och var lite sugen på en fejk.. men de var fina fejk även om man inte riktigt får fram den där känslan som man får med en riktig. Men som sagt , bra när man har barn och barret slipper man =)

    ReplyDelete
  6. Jag håller med om att det är roligt med din blogg Ulrika, man blir så inspirerad till mkt. Lantliv gillar jag, mkt tips får man från den tidningen. Ditt fönster tyckte jag om, ljusstaken och korgarna med fejkgranarna, fint.
    Hallmattan fin!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.