Tailsweep topp

Friday 18 November 2011

season's flowers


 Jag hinner inte ägna så mycket tid åt mitt hem som jag skulle vilja, men jag följer alltid årstidens skiftningar med säsongens växter. Just nu är vita ranunkler en fyndvara på torget, och jag har dem utspridda i flera rum, tillsammans med vita hyacinter och lärkträdsgrenar. Det skapar den rätta skira vinterkänslan här hos oss denna morgon.


De här små ljuslyktorna/vaserna från House Doctor tittade jag på till dukningen till vårt bröllop för ett par år sedan. Men de blev för dyra då jag behövde så många, och valet föll istället på små skira chai-glas från Indiska. Häromdagen råkade jag passera Koffert på Humlegårdsgatan som sålde ut hela butiken på halva priset, och då tog jag ett knippe av dem. De är otroligt användbara, och jag har hängt dem lite här och där med blommor eller ljus.

pics: seventeendoors



Nu ligger hela härliga fredagen framför oss, underbart!


Trevlig helg! :)





4 comments:

  1. Å så fint! Gillar sängbordet. MYCKET!

    Trevlig helg

    ReplyDelete
  2. Underbara.
    Ranunkler är verkligen en favorit hos mig.
    Ja allt på ditt nattuksbord är favoriter :)

    Önskar dig en underbar helg

    Kram Madde

    ReplyDelete
  3. Jag har också fyndat sådana där små vaser som jag bär runt i huset och ställer lite varstans med säsongens. Fina bilder med vackra saker. Trevlig helg!

    ReplyDelete
  4. Härligt med vintervita blommor. Jag har också ett inlägg med adventsinpiration just nu. Man kan inte få nog av blommor til jul. kram Victoria

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.