Tailsweep topp

Friday 11 November 2011

from istanbul with love

Tio i tio i morse rullade jag in på Ikeas parkering, först på plats för den limiterade kollektionen av kelimmattor från Turkiet. Jag slog till på en stor matta (som inte fick godkänt här i vardagsrummet men jag tänker att vi kan ha den i matsalen när våra små änglar slutar vända tallriken uppåner för att visa att de ätit klart..). Mattorna är ju inte superbilliga även om det är Ikea, men bra pris jämfört med inredningsaffärerna på stan (kvaliteten är densamma skulle jag säga). Allt är relativt.

Jag köpte flera olika kuddar då det var helt omöjligt att välja på plats.. Så det blir en sväng till återlämningen när jag bestämt mig.. Mest nöjd är jag med en matta till hallen (blev ingen bild på grund av dåligt ljus).
Idag hittade jag massor av fint på Ikea i, bland annat lite granar (!) både äkta och oäkta.. Ja, jag har nog aldrig börjat julfrossa så tidigt som i år.


pics: seventeendoors


Nu blir det fredagsmys och jag har laddat med fräscha blommor och danska inredningsmagasin.
Det är förresten så kul att fler och fler hela tiden hittar hit, och jag får nog börja med en liten recap på engelska snart.  
Have a nice evening!! :)



13 comments:

  1. Din blogg är väldigt inspirerande Ulrika! Jag har följt den varje dag sedan du berättade om den i parken! Kram på dig/ Ingrid

    ReplyDelete
  2. Ingrid! Tack, nu blir jag lite generad.. :)
    Hoppas vi springer på varandra snart igen.
    Kram
    Ulrika

    ReplyDelete
  3. Mattan ser helt fantastisk ut!! Den gör sig väldigt fint där den ligger... Kudden är superfin med. Man skulle varit på Ikea idag alltså...

    Trevlig kväll till dig!
    Anna-Karin

    ReplyDelete
  4. Mattan ser väldigt fin ut! Ha en skön fredagskväll!

    ReplyDelete
  5. Jättefint.. förmodligen är jag så seg att jag aldrig hinner dem IRL

    ReplyDelete
  6. Jag köpte också med mig ett helt gäng smågranar hem senast och en drös hyacinter. Är också sugen på julstämningen redan nu! I lagom dos då, precis som jag önskar resten av julen. En opyntad gran osv... ;) Tänkte låta ungarna pynta smågranarna i sina rum närmare jul.
    Ha en supermysig helg! Kram

    ReplyDelete
  7. Fantastiskt fin matta! Jag stod och klämde på dem, men det är ju en investering så det fick bero för min del. Ett kuddfodral blev det dock. Fint nog så :) Trevlig helg!

    ReplyDelete
  8. Jättefin matta! Ha en skön helg.
    Kram Elina

    ReplyDelete
  9. lovely! love the bolig magazines too. happy weekend!

    ReplyDelete
  10. Så vacker den var. Lite annorlunda mönster än de man hittills sett, lite "svenskare" med blommorna.
    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  11. oj det missade jag totalt.
    fastän jag skrivit upp det :/
    undras om det finns några
    kvar på vårt varuhus?
    får nog åka förbi imorrn.

    ha en fin lördag.

    ReplyDelete
  12. Fin matta under ett fint bord tycker jag. Du har en riktigt fin smak Ulrika vad gäller allt.
    Håller med de andra att det är roligt att läsa din blogg, man blir väldigt sugen på att handla och göra ngt hemma.Ha en trevlig Fars Dag!

    Birgitta

    ReplyDelete
  13. Tack för alla fina kommentarer!
    Har precis tagit en bild av hallmattan också, och senare idag ska jag testa stora mattan i köket.. Sen måste jag bestämma mig, för som Weronica säger är det en liten investering trots allt..
    Kram
    Ulrika

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.