Tailsweep topp

Sunday 20 November 2011

le zebre

När det gäller inredning finns det ju otroligt mycket snyggt, så det är lätt att tappa bort sig själv i all inspiration från bloggar och magasin. Men när jag la tillbaks vår gamla matta (hemp från Day) så kändes det som att komma hem igen. Det är den känslan man ska lyssna till, the gut feeling.  Apropå nya mattan så tackar jag för alla fina kommentarer om den, och funderar vidare.
Och de nya kuddarna sydda av tyget Le zebre som jag köpte på Svenskt Tenn för ett par veckor sedan, gav också helt rätt känsla i magen. Lugnt och harmoniskt, men med lite attityd. Supernöjd med dem (tack mamma!).

pics: seventeendoors
Jag köpte en bit tyg i stället för en färdigsydd kudde, så jag kunde använda tyget till två kuddar (på baksidan enfärgat linnetyg i perfekt ton) och det blev både billigare och snyggare än de uppsydda med zebratyg på båda sidorna av kudden. Tips alltså! :)
I vasen på bordet har jag tryckt ner lärkträdskvistar bland liljorna för en vintrig känsla, blev fint! 

Ha en låång sköön söndag!


15 comments:

  1. Såå fina bilder och ett fantastiskt fint hem ni har. Kram Victoria. PS kuddarna var verkligen en hit.

    ReplyDelete
  2. Så underbart fint ni har det, zebrakuddarna satt som en smäck där i fotöljerna. Mattan är oxå jättesnygg, vart kommer den ifrån? Kram Johanna

    ReplyDelete
  3. Å så snyggt! De ger verkligen en härlig levande känsla till rummet. Och bordet gillar jag.. vill du leva med dig av inköpsstället?

    Önskar dig en fin söndag!

    kram T

    ReplyDelete
  4. Vad kul med lite vågade tyger!! Det ser supersnyggt ut!!!
    Ha en bra vecka!! Kramen till dig!

    ReplyDelete
  5. De där kuddarna är fantastiskt fina! Fint hem!

    ReplyDelete
  6. Precis så känner jag med. Hur man än försöker så styr magen.

    Hälsningar från ett varmt Florida.

    ReplyDelete
  7. så flott blogg og virkelig til inspirasjon!!følger deg jeg;)
    karin

    ReplyDelete
  8. Snyggt. Svensk tenn har så vackra tyger. Vill ha ett av deras tyger till hissgardin i vårt nya badrum.
    / Anita

    ReplyDelete
  9. Tack för tipset. Jag har nämligen precis fått hem en bit av det där tyget som ska göras kuddar utav. Nu kan jag ju kanske få ut fler.. om man hade kunnat sy vill säga :-)
    Ha en skön söndags kväll.

    sanna

    ReplyDelete
  10. Så snyyyggt!!! Vill också ha zebra i soffan!

    ReplyDelete
  11. Tusen tack!!
    T - bordet kommer från House Doctor o jag köpte det hos Posh Living här i Stockholm kvällen innan min lilla tjej föddes (på halva priset).. Jag tror det fortfarande finns i deras sortment, i alla falla i grått högblankt. Bra bord för småbarnsföräldrar, tåligt!

    ReplyDelete
  12. Supersnyggt!! Skulle platsa i vilken inredningstidning som helst.
    Petra

    ReplyDelete
  13. Vad fint! Gardinerna ser superfina ut i all sin enkelhet, kan du visa en bild där de syns tydligare? Är på g att sy upp ett par av linne nämligen... Mvh Cecilia

    ReplyDelete
  14. Cecilia, det är vanliga längder gjorda av Ikeas linnetyg (superbilligt). En tillfällig lösning då planen var frasiga sidengardiner, men de blev så fina att de fått hänga kvar..
    Finast om de får släpa lite i golvet, tycker jag.
    Hälsningar
    Ulrika

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.