Tailsweep topp

Friday 25 November 2011

cozy norwegian inspiration


 Idag innan jag gick till torget för att köpa kransar och adventsblommor svängde jag in till Slettvolls stora vackra butik på Regeringsgatan (ett stenkast från Nk). Där hade de dekorerat såå fint med stora kottar, blockljus och allehanda kvistar och grönt från naturen. Jag blev verkligen fulltankad med inspiration inför mitt besök på torget, och jag kan varmt rekommendera ett besök där. 
Inredarna som står i butiken är också så himla trevliga, och när jag var föräldraledig och kom med en vagn med leriga hjul var det aldrig några problem. Tvärtom kom de alltid spingandes och ville hjälpa till med vagnen genom dörren.
Ljuslyktorna på bilden hade jag riktat in mig på förra vintern, men i ljusbrunt, men de sålde ut innan jag hann slå till. I år finns de i svart i stället, men det fungerar inte till vårt mörka soffbord, tyvärr. Jag hittade dock en annan sort som kom med mig hem.. Jag får försöka ta en bild på dem när ljuset visar sig igen.

pics: Slettvoll

 Det här känns ju inte direkt norskt, snarare brittiskt, men en otroligt mysig miljö för ett julfirande..

 Här har inte adventsstämningen infunnit sig ännu, fortfarande lite fix kvar och en sväng ner i källaren blir det nog ikväll också.. Men imorgon kanske..

Ha en fin fredagskväll!!


3 comments:

  1. Great post! I really like Slettvoll as well, and was looking for their new book, when back in Denmark!

    It's kind of Ralph Lauren like, don't you think??

    ReplyDelete
  2. Där brukar jag oxå kika in;) Mycket fint....Kram Johanna

    ReplyDelete
  3. Yes, maybe these winter-ish pictures are a lot like RL, but what I like the most about Slettvoll are the ethnic details they carry..
    Have a nice weekend!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.