Tailsweep topp

Saturday 11 January 2014

dreaming away on a saturday morning

 
Ni som hänger med här vet ju att med jämna mellanrum kommer det bilder på h e l t ostylade miljöer. Jag inspireras som allra mest av gamla slitna miljöer som ropar efter en vårdande hand. Då går kreativiteten igång på max. Tyvärr finns det inte så många objekt i Stockholm som inte redan blivit sönderrenoverade med massa spots i taket, och svartvita sterila kök. Jag får för mig att i städer som Berlin t.ex. finns det massor av gamla våningar i originalskick, och kanske även i Köpenhamn?
 
 
 
Underbara golv, dörrar och överstycken.
 
 
På bästa adress, dessutom, med utsikt över vackra Mariatorget.


I en annan del på Söder, på Katarina Västra Kyrkogata, finns också en helt fantastisk våning till salu som väntar på lite TLC.

 
Fantastisk utsikt över Katarina kyrka och Söders vackra gator.
 
 
Här kan se fler bilder från våningen som faktiskt har ett med stockholmska mått mätt, rätt lågt kvadratmeterpris med tanke på den låga avgiften (i storleksklassen). Så häll nu upp ännu en kopp kaffe och dröm er bort en stund. Hur skulle ni göra för att dessa skönheter skulle kunna återfå sin forna glans, men i en modern tappning givetvis?

 
Jag har alltid drömt om att bo invid en kyrka, och gravarna skrämmer inte mig. Bara vackert och stämningsfullt när mörkret faller. Men när vi vid ett tillfälle tittade på ett ställe vid Hedvig Eleonora kyrka, var min man rädd för att man skulle störas av kyrkklockorna.. Jag som älskar kyrkklockor!! Så olika det kan vara.

2 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.