Tailsweep topp

Thursday 16 January 2014

minimalist or not..


Jag har ju en "boho-chic" sida som med jämna mellanrum drar iväg med mig, trots att jag försöker intala mig själv att vara minimalist eftersom jag mår mycket bättre av rena ytor. Ikväll var det en ljuvlig liten soffa (nedan) som ropade efter mig. Ett bud blev det, men jag är nu mycket stolt över att berätta att jag sedan hoppade av budgivningen. Hade jag en gigantisk walk-in closet, som på bilden ovan, hade jag definitivt slagit till. Nä, nu sparar jag slantarna till något som jag verkligen vill ha, nämligen ett par Ghost-fåtöljer..



Nu är det ju inte riktigt sant att jag är minimalist, utan jag strävar efter den där perfekta balansen mellan modern design och lite boho-feeling. I det här perfekta hemmet i Brooklyn som jag skrev om för över två år (!) sen har man verkligen fått till just det. Så snyggt att det är värt att uppmärksammas igen, tycker jag.

 

1 comment:

  1. ah, är också kluven mellan boho och minimalist. är nog för passionerad för att bli minimalistisk i min inredningsstil. tycker det är svårt att visa personlighet genom minimalism.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.