Tailsweep topp

Thursday 9 January 2014

about blogging part 1


Igår hade jag bloggångest. Ja, ni som bloggar själva vet nog vad jag menar. Det hände inte mycket här under julledigheten, och det var länge sedan jag bjussade på egna bilder. Så jag tänkte att det var dags. Styrde fram en stol till fönstret vid hörnet där julgranen stått, och tänkte att det kändes rent och fräscht. Dags att ta fram systemkameran. Slut på batteri. Ännu värre, batteriladdaren var, och förblir helt spårlöst försvunnen. Ok, då tar jag väl och instagrammar lite med min smartphone. Men eftersom jag tappat den i gatan och "glaset" var krossat kunde jag knappt se vad jag fotade. Slutligen fick jag ta fram barnens "padda" och här är resultatet. En mörk halvsuddig bild.
    Jag tänkte att det här går inte. Det är kanske dags att börja fundera över bloggens vara eller icke vara.

pics: @seventeendoors
På kvällen fick jag höra att Metro tipsade om 17doors.  Artikeln handlar om vilka bloggar man ska ha koll på under 2014. Det var precis vad jag behövde!
     Till helgen är jag som kickar igång min nya smartphone (som ligger i en förpackning i garderoben) och jag funderar dessutom på att investera i en enklare, men bra, kamera (tipsa gärna!), som jag kan ha med mig ut på stan och hem till folk. Så det händer lite mer här. En lite snyggare logga borde jag också ha, kanske..
     I höstas kommenterade Frida från Trendenser vid ett tillfälle att just modebloggarna kommer att visa mer och mer inredning på sina bloggar framöver. Petra Tungården som tipsar om 17 doors och Tant Johanna i artikeln, är just modebloggare med en riktigt fin lägenhet som jag tror vi kommer att få se både i press och på hemnet snart. Kika in här för en glimt!
     Tusen tack till alla trogna läsare som kikar in här regelbundet, och välkomna nya läsare. Nu lovar jag en nystart här! :)
   
   
 

14 comments:

  1. Grattis till omnämnandet! Hoppas att det blir en kick istället för att spä på bloggångesten :-) Men det är ju ett nytt år och det brukar trigga till nya saker!
    Det finns ju mängder av bra och smidiga kameror, så den biten borde inte vara så svår. Ha ett gott nytt år 2014!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack! Jag tycker verkligen om att blogga, bara förutsättningarna finns.
      Gott nytt 2014 till dig också!

      Delete
  2. Man skall aldrig underskatta vikten av uppskattning av det man gör. Jag hejar också på dig - still going strong som en av mina favoritbloggar. Ser fram emot nystart!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TACK Weronica! Ja man behöver uppskattning emellanåt! Du inspirerar med er nya fina blogg, också!!

      Delete
  3. Grattis! Ser fram emot ett nytt bloggår!

    ReplyDelete
  4. Såg dom fina orden på lunchen igår. Det är du värd, även om det blir bloggtorka ibland. Kram Anita

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. TACK!! Som bloggare behöver man lite heja emellanåt, men det vet ju du. Så imponerad över hur länge och regelbundet du har bloggat!!

      Delete
  6. Jaaaa, det är klart att du ska fortsätta! Heja heja! DU har en jättebra blogg. Vi vill se mer bilder från ert fina hem och från ert sommarställe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Vårt hem kommer du kanske att få se i ett inredningsmagasin i vår :)

      Delete
  7. Hej, älskar din blogg. Inspirerar mig på precis rätt sätt! Ser fram emot dina nya inlägg!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.