Tailsweep topp

Friday 10 January 2014

the danish fisherman's cottage


Det här danska huset nära Köpenhamn har ni säkert redan sett, men det är så snyggt och jag måste bara spara bilderna här under "drömhem". Jag kan tycka att det finns rätt många snygga olika inredningsstilar, men när jag ser de här bilderna bleknar allt annat, finare än så här blir det ju inte! Och vetskapen om att det är en gammal fiskarstuga strax utanför Köpenhamn gör ju inte det hela sämre..


Ett problem med Beni Oarain-mattorna är de ofta är ganska smala, och jag hade gärna önskat att vår hade varit bredare med tanke på vårt stora vardagsrum. Här har man löst det med att skarva två stycken. Charmig och bra lösning.

pics: via Style Files

Golvet! Så fint att jag dör lite..
 
 
Härlig fredag alla!
 
 

2 comments:

  1. Supersnyggt! Vilka golv! Härligt att ha de ytorna, så stort och rymligt. Ha en fin fredag!

    ReplyDelete
  2. Vilket drömhem! Älskar det här typen av inredningar, Stort ljust och luftigt. Lite gammeldags men ändå så modernt. Speciellt det Svart/mörka golvet, det skulle man ju kunna dö för<3
    Trevlig helg!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.