Tailsweep topp

Wednesday 8 January 2014

chez Joanna Laajisto


Missa inte inredningsarkitekten Joanna Laajisto och maken Mikko Ryhänens (fotograf) snygga våning i Helsingsfors i senaste numret av Residence (01/2014). Ibland kan jag bli så stressad av alla bloggare och stylister som styr runt möbler i sina hem varenda vecka. Det jag själv, typ aldrig. Därför var det skönt att höra följande om Joanna: "Joanna är inte den typ av inredare som ständigt möblerar om. - Redan innan vi hade flyttat in hade alla saker hittat sin plats i mitt huvud. Däremot pyntar hon gärna med ljus och färska örter". Preeecis så fungerar jag. Jag tittar på en planlösning och vet e x a k t hur jag vill ha det. Och sen rör jag inte så mycket i det annat än med små detaljer.

pics: Mikko Ryhänen via Residence Magaine (tipstack till me&alice)

Precis om Joanna Laajisto satsar jag också helst på klassiker (utblandat med personliga ting) som man kan ha länge, istället för slit och släng. Läs hela artikeln här.
 
 
 

1 comment:

  1. Jättefint hem! Jag blir inte stressad av omöblerandet, jag bara konstaterar att jag själv inte vill eller behöver det så ofta :-) Ha det bra.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.