Tailsweep topp

Saturday 3 December 2011

a christmas rose



 Imorgon är det den 2:a advent och jag har fortfarande inte fått upp adventsljusstaken från källaren. Mossan är införskaffad sen ett par veckor dock. Så Kubusen har fått agera adventsljusstake med en liten 1:a lindad runt ett av ljusen..  
Kransarna av lingonris har i alla fall kommit upp i fönstren och sprider lite julkänsla.. :)


pics: seventeendoors


Julrosen är full med små knoppar i allt det gröna, vilket kanske inte syns på bilden, så jag hoppas på massor av blommor fram till jul. Och hoppas ni får en fin lördagskväll!




6 comments:

  1. Ja s där är det...har fixat lite i dag här hemma, tänker att det är viktigast att det blir klart till julafton;) Kram Johanna

    ReplyDelete
  2. Julrosen är fantastisk. Idag har jag också införskaffat en julros till köket och buxbomskransar i hallen. Då känner man att det närmar sig jul.. kram Victoria

    ReplyDelete
  3. Julrosor är så vackra! Försökte ha två på trappen men de dog..kanske bättre ha dem inne så att man int glömmer bort att vattna dem :)

    ReplyDelete
  4. ha, ha, det är klart att det är buxbomskransar jag har också, det var killen på torget som sa att det var lingonris.. Det är klart det inte är, det ser ju t.o.m. jag! :)

    ReplyDelete
  5. Vilken trevlig blogg! kommer säkerligen tillbaka hit. Har länge spanat på en Kubus, och blev inte mindre sugen när jag såg den på ditt bord. Ha en fin dag//Jessika

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.