Tailsweep topp

Wednesday 14 December 2011

en modern jul i historisk miljö


Jag är helt seriöst inne på en alternativ "gran" nu, antingen nån skraltig liten rackare som den i det här hemmet, eller en med lite rundare form, placerad i en korg på ett bord..
Det här danska huset med anor från 1700-talet, har inretts i en modern stil vilket resulterade i ett lyckat möte, tycker jag. 
 

Fantastisk takhöjd och en vacker öppen spis, som tyvärr försvinner lite bakom bordet från den här vinkeln.
Det hade säkert varit snyggt med två långa soffor mittemot varandra här också.. Mysigt i alla fall :)


Många fina inslag från naturen har man plockat in, vilket skapar en varm kontrast till det moderna..


Lite badrumsinspiration, som utlovat! :) Jag älskar corian, som bänkskivan här är gjord av.

pics:

Huset är så otroligt vackert beläget med den lilla ån som rinner några meter från fönstret. 
Schysst miljö för ett julfirande! :)



4 comments:

  1. jag satt just och tittade på flera av dessa danska reportage igår...man bara älskar det...och grämmer mig lite över att jag inte köpte "den skraltiga granen " cederträet när plantagen hade sin slutrea för hösten...nu får man betala betydligt mer ...men, men...får nog bli en tradiotionel här hemma ...Fin blogg du har.

    Kram och hej från Göteborg och mig.
    Pernilla

    ReplyDelete
  2. vilket underbart, underbart hus.

    ReplyDelete
  3. What a beautiful place! Wooooow.... i would love to live there! :-)

    ReplyDelete
  4. Underbart hem och precis som du skriver kan man ju alltid sno lite detaljer/idéer för egna stileben. Just nu har jag en stor krasch på bänkskivor i betong eller marmor. (Kul att hitta din fina blogg)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.