Tailsweep topp

Wednesday 8 February 2012

clean

Här på Havneholmen i Köpenhamn bor svenska Camilla Rosén, designer för Ikea. 
Hon har själv ritat detta skåp tillsammans med sin far. Fint.


Jag undrar var jag skulle kunna ha en sån här plexiglasbox från Hay..


Fint på balkongen med Acapulco-stolen och det lilla bordet från Hay som står på önskelistan..


Den prisbelönta byggnaden är ritad av Lene Tranberg. Snygg!

pics: Lise & Kristian Septmius Krogh/House of Picture

Visst älskar jag gamla byggnader med patina och själ, men tänk vad skönt att bo så här, med raka linjer och utsikt över vattnet. Rent. En dag kanske..

Beautiful home of Swedish Camilla Rosén, designer for Ikea, in Havneholmen, Copenhagen.

6 comments:

  1. Fint! Gillar också plexi nu...

    Har du fått upp dina dots? mina ligger i kartongerna fortfarande... vet inte riktigt var jag ska ha dem:-)
    Kram
    M

    ReplyDelete
    Replies
    1. ähum, samma här, de ligger i kartongerna.. :)

      Delete
  2. Åh, jag tror aldrig man kommer att tröttna på vita härliga ytor som denna! Drömde till och med om en helt vit lägenhet inatt, hjälp! :)
    Kramar Hanna

    ReplyDelete
  3. Mycket fint! En sån keramiktavla med fåglar som är i plexiboxen har min pappa. Har sneglat lite på den så det var kul att få se den i en annan miljö!

    Anna-Karin

    ReplyDelete
  4. Hej! Vilken fin blogg du har! Ha en fin kväll.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.