Tailsweep topp

Saturday 18 February 2012

tine k home, part three


   Idag hade jag inte alls lust att gå till pulkbacken, utan har hållit mig mest inne. Jag har roat mig med att leta resor till värmen, men det fanns inte så mycket spännande. Eftersom jag sitter och längtar efter sommar, kommer här några sista bilder från Tine K home:s event i Skåne, som visar deras fina bord, stolar och solsängar i bambu. Hade jag en uteplats skulle jag definitivt överväga dessa.


Mycket fin inspiration där. 
pics: seventeendoors
Igår under min runda på stan hittade jag ett par rosa snygga somriga jeans som jag längtar efter att bära till bruna fötter..
 Scarfen som Tine bär på bilden finns även i blått, och är så somrig och fin. På min önskelista.


Enjoy your Saturday!

Today I've been longing for summer, and if I had an outdoor patio I would definitely consider these bamboo chairs, tables and sunbeds by Danish Tine K home.

And don't miss the wonderful pictures from Tine Keldsen's own home, great inspiration!

8 comments:

  1. Åh. Köpte oxå rosa byxor igår :)
    Längtar tills jag kan ha dem på mig, till vit tshirt & bruna fötter!
    Ha en toppen helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänkte på dig under min inspirationsrunda i inredningsbutikerna igår! Vår favoritlampa med vingar, Lucellino, var plötsligt överallt, på Asplunds, Nordiska Galleriet och på Garbo Interiör hade de en hel stor takkrona med glödlampor och vingar! Tänkte jag skulle tipsa. De är ju såå fina..
      Ha en fin kväll!

      Delete
    2. Är det sant. Tack snälla Ulrika. Då ska jag genast springa iväg och köpa mig en ... för åh vad den skulle passa in här hemma. Bara för att den är så vackert cool. (eller är det så att man måste ta sig en funderare - pga priset kanske ;)
      Stor kram. u.

      Delete
    3. Ja, den stora takkronan var inte billig (obs! den Garbo hade var med röd sladd, men de ska finnas med transparent sladd också). De små är dyra, men överkomliga :)
      Jag tror jag vill ha en till en byrå i sovrummet, även om jag tycker den väggfasta är nästan finare, men man måste ju ha en ledig vägg.. O den kommer tydligen med dimmer, myyyysigt!

      Delete
  2. Så mycket fint från Tine K! Och rosa jeans låter ju fint också!
    Ha det bra!
    Annika

    ReplyDelete
  3. Fint va ordet! Kom nu vår! NU!
    Kram
    Hanna

    ReplyDelete
  4. Hej! Jag råkade trilla in här hos dig och vilka fina bilder du visar från Tines blogevent. Den där lampan du tipsar om....Lucellino, måste jag kolla in :)

    Jenny

    ReplyDelete
  5. Those flowers with all the light and the clear glass vases look incredible. It's almost making me like flowers - which is impressive for me. Very nice!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.