Tailsweep topp

Saturday 11 February 2012

great saturday inspiration!

Jag har suttit och inspirerats av den här våningen som jag upptäckte hos Ica Carlsson nu på morgonen. Den ligger ute till försäljning just nu, och ägs av Marie Bengtsson som driver Aschebergsgatan 24 Interiör.


Mycket som jag tänkt på länge, som att måla någon av våra 17 dörrar i en färg..


..och att komma till skott och köpa en Uten Silo till vårt kök, och att få upp lite mer snyggt på väggarna..


Men även nya idéer väcktes, som att måla serveringsskåpet mörkgrått. Jag gillar köket skarpt, och det sparas som inspiration till ett eventuellt sommarhus i framtiden :) En fin detalj som gör mycket för rummet är den runda spegeln över den öppna spisen i vardagsrummet.

pics: vis Alvhem mäkleri

Eftersom lillasyster har feber idag också, ska jag försöka ägna dagen åt att göra en lång lista över vad som behöver åtgärdas här hemma, nu när jag är full av inspiration tack vare de här bilderna..

Have a sweet Saturday!

I love this place that I found over at Ica Carlsson this morning, up for sale right now..


9 comments:

  1. Snyggaste jag sett på länge ! Hallelulja moment för alla som älskar vackra detaljer .
    Glad är jag också nu att jag beställde en orange cross filt från deras webshop!

    Bästa lördagsgodiset idag.

    Carina

    ReplyDelete
  2. Jättefint hem! En verklig inspirationskälla, jag har en lååång lista med "att-göra" saker, tror att den blev lite längre nu...:-)
    Ha en fin helg trots sjukdom!
    Kram
    M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack! Du som verkar så handlingskraftig.. Vilken grej med sponten i trapphuset!!
      Kram

      Delete
  3. ajaj - hvilket funn! (eng: find)
    det her gillade jag Verkligen!
    tror nog at jag måste låne det her tipset vidare.
    hoppast det er ok.

    ring fin weekend til dej
    beste hilsner fra
    Åpent^hus

    ReplyDelete
  4. Kjempefint!!!
    god bedring!
    klem Hege

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.