Tailsweep topp

Thursday 23 February 2012

dark walls on my mind

Jag vet att det kanske börjar bli tjatigt, men jag gillar verkligen mörkgrå väggar, speciellt i en sekelskiftesmiljö, som här. Ni vet hur det är när man fått något på hjärnan, då ser man det överallt. Och just nu är det mörkgrått och pastellrosa som jag skulle vilja måla upp ett par väggar med här hemma.



Förra veckan när jag körde en inspirationsrunda på stan, var det mycket grått och pastellrosa på väggarna i butikerna, t.ex. hos favoriten Asplund.

pics: Frederrike Heiberg


I see dark grey and pink pastels everywhere these days, and I just wish I was brave enough to paint a couple of walls in my house..but I know I will get tired of it, the minute I do it..



6 comments:

  1. Snyggt...du verkar ju ha en underbar lägenhet med 17 dörrar, var hittar man en sådan...

    Kram Helena.

    ReplyDelete
  2. Det är ju så snyggt med mörkgråa väggar och jag gillar också det där mörkgråa/svarta köket i lägenheten från Alvhem som du hade med härom dagen, du vet med stora mörka serveringsskåpet. Jag tänker nya svarta eller mörkgrå luckor till vårt kök.... Apropå pastell så spenderade jag förra veckan med att måla över de ljungfärgade väggarna i gästrummet. Min dyra Farrow & Ball färg gjorde bara rummet så mörkt så nu är det vitt och ljust!
    Kram
    M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror det blir supersnyggt i ditt drömkök med mörka luckor!
      & jag misstänker att jag skulle ångra mig direkt om jag målade med en färg..
      Trevlig helg!
      kram Ulrika

      Delete
  3. Vet precis vad du menar!! Jag ser bara ljusgråväggar just nu! Kram Pernilla

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.